Siemanko! Witajcie w naszym kolejnym odcinku!
Żeby zacząć od dzisiejszy odcinek, trzeba wyjaśnić, co to jest scratch.
Jak podaje Wikipedia, jest to interpretowany wizualny język programowania. Został zaprojektowany przez Mitchela Resnicka (m.in. pomysłodawcę serii zabawek Lego MindStorms i twórcę języka StarLogo), jest rozwijany przez mały zespół pracujący w Lifelong Kindergarten Group w MIT Media Lab.
Czyli już mniej więcej wiemy na czym stoimy. Programowanie scratch jest na tyle ciekawe. że nawet nazywa się to programowaniem wizualnym :). Nie używacie komend, które musicie wpisać z głowy, tylko zwyczajnie dostawiacie do siebie odpowiednie bloczki.
Niestety, bądź stety, musicie wiedzieć czym jest na przykład funkcja kwadratowa, niektóre matematyczne zagadnienia też muszą być przez Was znane, ale nie musicie być oblatani w takim stopniu, jak podczas zwyczajnego i normalnego programowania.
W tym odcinku scratchowania połączymy kilka dziedzin naraz. Będzie trochę z funkcji kwadratowej z matematyki, rzut pionowy z fizyki i oczywiście symulacja tego wszystkiego w Scratchu.
Poradniki scratch są o tyle ciekawe, że możemy pokazać wszystko w bardzo, ale to bardzo przystępny sposób, ze względu na rozbudowany graficzny interface.
Dodatkowo, jeśli będziecie chcieli coś poprawić, to nie będziecie musieli przeszperać miliona linijek kodu, tylko wystarczy odnaleźć odpowiedni bloczek.
Pamiętajcie, że ten program jest jednak nie jest pełnoprawnym narzędziem do programowania, można stworzyć tutaj podstawowe proste regułki, ale też nie przesadzajmy, nie napiszemy tutaj rozbudowanego programu :).
A teraz zapraszam do oglądania :).