Jak korzystać z formuł w tabelach

Subskrybuj kategorię
Subskrybuj kategorię:
Excel
Dodaj do ulubionych
Zgłoś film
  • Data dodania: 28.03.2015 / 18:17
  • Odsłony: 10 987
  • Ocena: 0.00
  • Głosy: 0
  •  

Poradnik dodany przez:

Excel-i-Adam

Do poradnika jak korzystać z formuł w tabelach przypisano następujące tagi:

Witajcie w kolejnym odcinku Kursu Excela, cieszę się, że wciąż oglądacie mój poradnik. Excell wcale nie musi być trudny, prawda? :)

Tabele są bardzo przydatne w Excelu, trzeba tylko zaznaczyć, że to co dla Ciebie i dla mnie wygląda na tabele, nie koniecznie jest tabelą dla Excela.

Żeby powiedzieć, Excelowi, że ma dany obszar traktować jak tabelę możesz wejść na kartę Wstaw - Tabele, albo wykorzystać skrót klawiszowy Ctrl + T

Pamiętaj o tym, jak ważne jest poprawne formatowanie tabel. Jeśli wpiszesz formułę w obszar, który wygląda jak tabela, ale nią nie jest, to musisz przeciągać ją wzdłuż kolumny w Tabeli Excela dzieje się to automatycznie.

Dodatkowo formuła kopiuje się kiedy wpiszesz wszystkie wartości w nowym wierszu, a w tabeli Excela automatycznie po dodaniu wiersza.

Kiedy wstawiasz formułę w Tabelę, jeśli kolumna była wcześniej wypełniona, formuła może się nie skopiować, ale jak zaczynasz od pierwszego wiersza, możesz poprawiać formuły, które wpisałeś.

Ważne, że nawet jak zmienisz część lub wszystkie wiersze, Excel pamięta użytą formułę w nowym wierszu i stara się do niej dostosować wpisując jej wynik w nowym wierszu.

Zapraszam na kolejne cykle Kursu Excella, do zobaczenia!

Kategoria: Pakiety biurowe > Excel

Skomentuj poradnik

Poradnik Jak korzystać z formuł w tabelach skomentowało 0 osób.

Pozostało 1500 znaków